Kolik ještě? - obavy běžného občana

15. července 2016 v 10:33 | Psiren |  Đas Wochenende
Ze všech stran (dá se říci...) se na nás valí zprávy o útocích, úmrtích a chaosu ve světě. Bylo tomu tak, je tomu tak...a bohužel tomu zjevně vždycky bude.
A já si říkám - kolik ještě? Kolik ještě musí zemřít civilistů, nevinných mužů, žen a dětí, než si "ti nahoře" uvědomí, že jejich šachová hra (nebo jak si to vlastně to své vládnutí představují) stojí životy lidí? Jim se nic nestane, oni jsou mimo nebezpečí, proto jim je to jedno - tak to prostě běžnému občanu přijde.
Kolik teroristických útoků (jako těch loni ve Francii, a toho dnes v noci - opět ve Francii, letiště v Istanbulu a všude jinde, a nezapomeňme na sexuální násilí v Rakousku, Německu, sice to nejsou teroristické útoky, ale sakra tak normální to není) jim bude stačit, aby konečně vytáhli hlavy ze svých či cizích zadků a dělali svou práci?
Když jsme tedy ty civlizované země, nemělo by tu být pro občany bezpečno?
Co dělá NATO? Co dělá EU? Dělají vůbec něco kromě snahy získat území s ropou? A co USA? Amerika se jen směje, jí tam nikdo neleze. Bílí se cpali tam, kam neměli, a teď sklízíme krvavou úrodu. Divte se pak, že Velká Británie chce opustit potápějící se loď, kterou EU bezesporu je. Možná by po Brexitu měl následovat Czechout?

Přijde mi, že pořád jen ustupujeme. Do Evropy jde pomalu tsunami lidí, kteří zde očekávají skorem ráj na zemi (jejich ráj za naše peníze), ale tito uprchlíci se nechtějí integrovat, rozhodně ne všichni. Oni tu chtějí jen parazitovat. A kdo ví, zda jsou všichni skutečně uprchlíci?
Že když nejsem v jejich kůži, tak si to nedokážu představit, jaké to je? Toto není argument. Člověk si vždy chránil to své, a lidstvo bylo vždy rozděleno, a tak jako my nepatříme do jejich zemí, oni nepatří do našich, a naše kultury se navzájem vylučují, nehledě na jejich náboženské zaměření.* Nezajímá mě jejich osud, tak jako můj osud nezajímá je. A nejde o rasismus ani o lhostejnost, jen o povědomí rozdílností, kterých si všimne každý, kdo má mozek a umí ho používat (sluníčkáři jsou jiný živočišný druh). Pár jedinců (obrazně řečeno) tam i tam, to je v pořádku, ale desetitisíce či statisíce, to už v pořádku rozhodně není. Jsme rozděleni vzhledem, kulturou, jazykem, způsobem myšlení - to není jen náhoda.
Přesto sem proudí dál, a ti, kteří pocházejí z jejich krve, zabíjejí ty, ke kterým přišli pro ochranu už déle předtím, nebo se zde narodili - a měli by už tedy být integrováni.

Ale my jsme jim spíše pro smích, tak proč by se měli integrovat?

Hluboko uvnitř mám obavy, kam až tohle všechno zajde. A kdy se s tím začne něco doopravdy dělat, protože běžný občan se ani nedozví, jestli se opravdu něco dělá. Mám chuť najít někde olbřímí amplion a vyřvat v něm do světa, ať se lidé proberou, a hlavně "ti nahoře", že my tady dole se jaksi začínáme bát.
Nikdo neví, kolik takových "zradikalizovaných vlků" ve světě je. Hlavně že policie různých států měla některé z nich v hledáčku nebo s nimi celkově už dříve byly problémy, že.
V České republice je zatím klid, ale kdo říká, že tu bude pořád? Psala jsem o tom vlastně už v listopadu - Můj výhled do blízké budoucnosti? Hořící města, mrtví lidé a řeky krve. A pořád si zatím stojím...

Mám obavy, jestli naše děti, a vůbec budoucí generace, ještě zažijí svobodu, život bez obav z terorismu a - řeknu to naplno - převážně bílou Evropu.
V srpnu letím do Švýcarska, ze Švýcarska pak do jiné země a zpátky a poté znovu do Čech. Kdo mi může zaručit bezpečnost?
Píšu tenhle článek z pohledu běžného občana, tedy člověka, který toho o těhle věcech mnoho neví. Tedy snažila jsem se, ono když se to člověk učí ve škole, tak ví o trošičku víc...

* Jsem jediná, komu přijde v dnešní době představa jakéhokoliv náboženství spíše směšná?
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 15. července 2016 v 15:58 | Reagovat

Bezva napsané, však oni sami se někdy nazývají hráči, a jejich činnost je politická hra, za nic nenesou zodpovědnost, tak je to pro ně vlastně všechno jen taková hra, jim se nic nestane, oni jsou a budou za vodou.

2 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 15. července 2016 v 16:19 | Reagovat

[1]: Přesně tak. Oni sami následky snad ani nikdy neponesou.

3 V. V. | Web | 25. srpna 2016 v 11:32 | Reagovat

Přesně, přesně, přesně...
Moje vyhlídky do budoucna jsou dost podobné, nemyslím že jsem pesimista, ale tohle celý je až zoufale smutný...

4 Slečna Nikdo Slečna Nikdo | E-mail | Web | 25. srpna 2016 v 12:14 | Reagovat

Ono se bohužel s terorismem nic moc dělat nedá. Spojitost mezi uprchlickou krizí a zvýšeným počtem útoků v západní Evropě je viditelná, ale řekla bych, že teď už je pozdě. Nejsem odpůrcem imigrace, ale zároveň si uvědomuji fakt, že s nimi mohou přicházet teroristé (I když ti na rozdíl od uprchlíků z válečné zóny mají peníze na to, aby sedli do letadla a přiletěli jako normální turisté). Druhou věcí pak je, že je až příliš snadné sehnat zbraň. Pokud člověku rupne v bedně, je prostě hotovo. Ukazuje to i incident s Konvičkou v Praze. Bylo to absurdní, já to odsuzuji, ale zároveň to ukázalo tu nepřipravenost a kdyby to byl opravdový terorista, mohli jsme tu mít další tragédii.

5 zheclá vyšruganá es zheclá vyšruganá es | Web | 25. srpna 2016 v 13:18 | Reagovat

Proboha, mluvíš, jako by nám tady vádli nějací nedotknutelní despotové, kteří žijí v pevnosti obehnané vysokou zdí. Oni ti politici, ač se to nezdá, jsou taky lidi a jsou ve stejném nebezpečí jako my. To, že s tím nic nedělají, je jednoduše tím, že se s tím zas až tak nic dělat nedá. Řekni mi, jaká je tvoje představa vyřešení téhle situace? Postřílet všechny, kteří jen trochu vypadají jako čmoudi?

6 Susane S. Susane S. | Web | 25. srpna 2016 v 13:31 | Reagovat

tolik kolik bude potřeba dokud se Islám nedostane do celé Evropy a následně do celého světa .. omlouvám se, ale článek jsem nečetla, odpovídám na titulek, protože mě to šíleně štve tohle a nechci si tímto tématem kazit náladu, každopádně jednou se vrátím a přečtu ho

7 ČAPILO ČAPILO | Web | 25. srpna 2016 v 14:50 | Reagovat

Jelikož mě nenapadá nic inteligentního, vložím sem svou obvyklou reklamu.

Dobrý den. Jsem mutant z planety Sheredos. Jsem zoufalý kus hovna, který nikdy nic nedokázal, nikdy neměl kamarády, ani holku. Jsem ten nejpanicovatější panic ze všech paniců. Potřebuji, aby se někdo podíval na mé stránky. Abych měl alespoň nějakou návštěvnost a abych si připadal, jako že jsem alespoň něco v tom svém životě dokázal. Pokud mi někdo v komentáři polituje moji těžkou situaci, tak tím lépe!
Sice je to reklama, ale alespoň jsem upřímnej ne? A to se cení! Taky bych mohl předstírat, že ve skutečnosti chci jen okomentovat nějaký článek a pak někam "nenápadně" podstrčit odkaz na svůj blogís.

8 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 25. srpna 2016 v 23:20 | Reagovat

Lol, tak si jdi hrát na hrdinu, do toho!

[5]: Ámen!

9 Johnny Johnny | Web | 26. srpna 2016 v 6:31 | Reagovat

Ty si dobre v piči, zlatíčko...

10 donPepe donPepe | Web | 26. srpna 2016 v 8:21 | Reagovat

Jen bych připomněl, že v Americe se zase tak nesmějou, teroristických útoků si užili dost. Bezpečnostní složky pracují určitým způsobem, např. se nikdy moc nemluví o zmaření teroristického útoku, věřte že jich je daleko více než útoků, nemluví se o nich kvůli neprozrazení zdrojů. stoprocentní bezpečnost vám nikdo nezaručí, mohli by být vojáci v ulicích, hlídky na každém kroku, bezpečnostní rámy na každém rohu, detektory, kamery. stálo by to tolik peněz, že by zase lidé řvali, proč to vše platíme, když se nic neděje. navíc by nám to sebralo mnoho svobod. rovnováha mezi bezpečností a svobodou je křehká a těžko se vyvažuje.

11 RaTTvs. RaTTvs. | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 8:23 | Reagovat

Bezpečí ti nezaručí nikdy nikdo, běžný občane. Hlavně pokud budeš spolíhat na ňákou vyšší státní moc.
A pak v tom boji proti českýmu terorismu dej hlavně pozor na autonehody, jsou pravděpodobnější.:D

12 Michaela. Michaela. | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 8:33 | Reagovat

Já nevím, jak ti ostatní, ale já s Tebou souhlasím.

13 Aa'esha Aa'esha | 26. srpna 2016 v 9:15 | Reagovat

Všichni opakujete to stejné a pořád dokola. Navzájem se utvrzujete v tom, že si to všichni myslíte správně... Ano, terorismus je problém, obrovský problém, a musí se řešit. My ho ale nijak nevyřešíme, nebo někdo z vás snad prostředky k nějakému řešení má? ISIS by se mělo bombardovat, zničit jim zázemí byl by pokoj. Nemá smysl babrat se v tom, ptoč to tak není a jestli za tím stojí ilumináti, mimozemšťani nebo třeba Pikachu, protože to nevím, ani vy to nevíte, a ti, co tvrdí, že to vědí, lžou. Skutečnost je jaká je a když s ní nic nemaděláme, nemá cenu ztrácet celý život mudrováním nad tím.

Co můžeme udělat je chovat se lidsky. K čemu bude našim dětem svoboda, když budou oproštěni od dobrého chování, když se každý bude starat jen sám o sebe, maximálně o svou rodinu, když slova jako 'láska,' 'přátelství,' 'odpuštění,' 'soucit, 'štědrost' ... pro ně budou pouhými slovy a jejich význam už nebudou chápat, když se svět bude víc a víc separovat a dělit se na "my a oni," či ještě hůře "já a vy," když demokracie, která nám zaručuje onu svobodu, na niž jsme tak hrdí, vyvrcholí horší totalitou, než jakou svět kdy zažil...? K čemu?

14 Kočička Kočička | Web | 26. srpna 2016 v 9:25 | Reagovat

Myslím, že zaměnuješ pojmy náboženství a církev. Pokud ti přijde náboženství jako přežitek, tak tě lituju. Pokud jsi myslela církve v jejich současné podobě, tak s tebou do jisté míry souhlasím.
Uprchlíci jsou jenom očekávatelnou historickou etapou (vzpomeň si co vás učili v dějepise, všechno se v cyklech opakuje). Napříč dějinami docházelo po určité době (většinou tehdy, když společnost dosáhla svého vrcholu) k fázi destrukce a migraci celých národů.
Společnost čas od času dosáhne bodu, kdy už nemá co zlepšovat a kam se posunovat většinou z nedostatku zdrojů. Je proto přirozené, že přichází fáze destrukce. Války, ničení, potoky krve, jak píšeš.
Národy migrují a hledají prostředí s vhodnějšími podmínkami k vybudování nové silné komunity.
Netvrdím, že se nebojím, nebo že stojím na hranicích s otevřenou náručí a plakátem Uprchlíci vítejte.
Bojím se hodně, nechci se vzdávat svého pohodlí a chci si žít v klidu a míru jako doteď. Jenže se obávám, že volat k odpovědnosti politiky je jako soudit meteorologa za to, že prší. Jistě svými rozhodnutími přispěli k tomu co se děje (ovšem třeba češi se jenom vezou, největší problémy se zadělaly už v osmdesátých letech americkou intervencí na Blízkém východě), ale taky nemůžou za všechno.

15 shira-elizabeth shira-elizabeth | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 9:37 | Reagovat

K náboženství - mě třeba přijde trochu směšná většina náboženství, ale tak jako tak je to věc, kterou by měl člověk řešit jen sám se sebou, popřípadě s někým, koho to zajímá. Nic, co by měl hlásat do světa a všechny přesvědčovat, že má pravdu, protože každý má tu svojí..

Jinak.. Já nevím, mám malinké obavy, ale nedokážu se úplně bát, když o tom všem slyším jen z jiných zemí.. Kdyby se něco stalo někde poblíž, už by asi trochu větší obavy a panika naskočila, ale.. Mělo by se něco dělat, určitě..

16 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:00 | Reagovat

Lidi, netuším, kde jste se tu všichni vzali, ale...ok :D

17 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:02 | Reagovat

[3]: Neřekla bych, že je to pesimismus, jen se nám oběma nelíbí, co se děje, a tušíme, že to hned neskončí.

18 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:05 | Reagovat

[4]: Přesun lidí po světě sem a tam je přirozený, ovšem přelévání tisíců, to už přirozené není.
Konvičkova akce byla nedomyšlená. Chápu, že úmysl byl dobrý, ale provedení nešťastné, velmi nešťastné, a je jen štěstí, že nedošlo k horším následků, než byly materiální škody a šok některých lidí.

19 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:11 | Reagovat

[5]: Máš snad dojem, že dělají svou práci tak, jak mají? Ne nedělají, zato zdatně hrabou v korytech, to jim jde.
Dalo by se dělat, jsem si tím jistá. Nejsem na tu tuto problematiku ještě tak docela odborník, ale tímhle si jistá jsem.

20 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:12 | Reagovat

[6]: V pohodě, já ani nečekala, že to někdo bude číst :D

21 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:13 | Reagovat

[7]: Hojaj, pěkné, to beru :D

22 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:14 | Reagovat

[8]: Běžím, třikrát a barevně. Pojď se mnou, bude sranda.

23 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:20 | Reagovat

[9]: Alespoň někde jsem, a kde že jsi ty, poeto?

24 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:23 | Reagovat

[10]: S Amerikou máš pravdu, jen jim tam ti imigranti nechtějí žít.
Mě zajímá, kde, kdy nebo jak to vůbec začalo, jak došlo k tomu, že se tolik lidí sebralo a šlo hledat štěstí jinde, a kdo nebo co rozhodl o tom, že se půjde zrovna "sem". Nějaká organizace na začátku být musela...?
Zajištění bezpečnosti bezesporu obtížné je, a drahé, ovšem je lepší prevence než represe...tedy podle mého názoru.
Děkuji za přínosný komentář :)

25 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:24 | Reagovat

[11]: V téhle době se na ně spoléhat moc nedá, jako kdyby dělali jen to nejnutnější :D
Pravda, pravda, autonehody :D

26 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:25 | Reagovat

[12]: Děkuji :)

27 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:29 | Reagovat

[13]: Lidští můžeme být jen za předpokladu, že lidští budeme všichni, protože si jaksi nedokážu představit, jak si někdo zachová lidskost v případě, že mu nějaký machometán s bombastickou vestou zabije manželku, protože mu jeho víra či vůdce nebo cokoliv nutí sebevraždu coby prostředek dostání se do ráje s pannami.
Raději se separovat a přežít, než být laskavý a umírat.
A nebo uděláme apokalypsu a bude pokoj :D

28 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:47 | Reagovat

[14]: Měla jsem na mysli tak nějak obojí, ale spíše tu víru. Víra je v pořádku, pokud není destruktivní. Nevšimla jsem si, že by křesťané pořádali novodobé křižácké výpravy s úkolem šířit svou víru, zato vyznavači islámu se činí, přinejmenším nabírají nové "bojovníky".
Přivedla jsi mě ale na myšlenku, co  by bylo horší - tichá asimilace bez většího povšimnutí toho, kdo je asimilován, nebo opak?
Migrace zajisté je součást lidské historie...ovšem takhle masivní, to už je na pováženou :D
Inu, politici určité nástroje mají, a nejen oni, odpovědní tedy, jak jsi napsala, částečně jsou, jenže ČR je moc malá, neprůbojná a nedůležitá na to, aby něco zmohla.

29 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 10:50 | Reagovat

[15]: Také mi to přijde jako věc osobní, kterou by měl člověk sdílet s těmi, kteří jsou stejné víry, jinak je to stejné jako cpaní veganství nebo politického názoru jiným, jen tu mohou být horší následky.
My tu zatím máme klid, můžeme být rádi, azylová politika ČR je naštěstí dost přísná.

30 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 11:11 | Reagovat

[27]: Jaj, religionista amatér. Kamaráde, tyhle úvahy nech těm lidem, kteří danému tématu rozumí. To je příliš zbrklé. Takto meleš jako typický "white trash" a to přece nechceš být, ne?

31 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 12:05 | Reagovat

[30]: Píšu, jak to vnímám, do odborných polemik se nepouštím, a ač bych za "white trash" označována být nechtěla, klidně budu na hraně, kamaráde.

32 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 26. srpna 2016 v 16:56 | Reagovat

[31]: Tak se pseudo-odborných polemik dále vyvaruj ačkoliv už jsi to udělala. Vnímej to tím pádem raději s odstupem. Hm, já sama bych tedy nesnesla být ani na hraně.

33 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 27. srpna 2016 v 9:30 | Reagovat

[32]: Rozhodnutí je stejně na mě, ale děkuji za zájem :D

34 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 27. srpna 2016 v 9:39 | Reagovat

[33]: Ano, přesně tak. To je to krásné na životě. Buď se člověk rozhodne prezentovat jako hlupák, nebo ne. Svobodná volba je kouzelná věc.

35 Psiren, The Angel of Khaos Psiren, The Angel of Khaos | E-mail | Web | 27. srpna 2016 v 11:45 | Reagovat

[34]: Prezentuj se dle libosti, nikdo ti nebrání. Konec relace.

36 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 28. srpna 2016 v 17:33 | Reagovat

[35]: Ještě ne. Ano, prezentuji. Ty také.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.